broncode

Wed Sep 29 13:24:01 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dat werk nog simpeler dan patroonherkenning op gescand al dan niet
handgeschreven tekstbeeld. Ook daar heeft iemand net als Sloot op andere
fronten vrij van reeds ontwikkelde technieken bedacht dat je niet alle
puntjes die je aanraakt eerst hoeft op te slaan en die dan met algortimen
moet gaan herkennen op een database aan beeldpatronen.
Slechts het beginpunt (aanraken) en de richting van de beweging en een of
soms nog een wijziging van de richting is genoeg om te herkennen well
letterteken wordt bedoeld. Jij heoft dan ook niet een mooie b te schrijven
maar kan in de handleiding opzoeken welke versimpelde referentiebeweging
voldoende is om te suggereren en voor je pad te herkennen welke volledig
afgeronde letter bedoeld is. Bij mij plakte ik die simpeler hierogliefen
achterop. Schrijf jij een letter in een andere richting beginnend dan
herkent je pad die ook niet, ook al maak je de beweging mooi af als je het
totale plaatje zou bekijken. Kortom hier zijn zelfs de volle lettertekens in
beeld versleuteld tot nog veel simpeler beweginkjes (begin, richting en
wijziging). Vergelijk maar met de muis die niet het plaatje waarneemt dat je
beschrijft maar slecht richting langs twee assen en snelheid.