broncode

Mon Sep 27 19:23:08 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

't Is eigenlijk van de zotte Henk,

Dat bewijs van Plasterk...

Men neme de minst efficiënte wijze van onthouden van alle willekeurige
gegevens, berekent dat je daarmee een gestelde geheugengrens zou
overschrijden, en concludeert triomfantelijk dat daarmee bewezen is dat er
geen efficiëntere wijzen van onthouden en reproduceren van verzamelingen
samenhangende gegevens kunnen zijn, dan die minst efficiënte.

Ben ik blij dat ik als vanzelf onbewust en soms zelf(s) bewust met
vuistregels en ezelsbruggetjes werk, ook al zou ik daarmee ook niet alle
willekeurig denkbare gegevens kunnen onthouden.
Leg jij nog even uit dat we wel elke willekeurige verzameling van
samenhangende gegevens voldoende precies kunnen bevatten en onthouden en
reproduceren? Niet alle verzamelingen...? Zeker niet onsamenhangende...

Het viel me in onze discussies al op dat ik zelfs taalfoutjes maak die mijn
hersenen willen verbeteren als ik bijvoorbeeld een woord als composeren
componeer. Kennelijk onthouden mijn hersenen niet (alleen) de letters sec
van componeren en compositie...
Maak ik zulke beeldfoutjes in mijn hoofd ook en corrigeren mijn hersenen
niet de inherente foutjes met de huidige beeldopname- en weergavetechnieken?

Fritz