broncode

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Sun Sep 26 11:19:19 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk Vreekamp wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Inderdaad, Erik,
>
> Mijn oude leraar informatie gaf als raadsel bij zijn eerste les: waarom
> is de muziek van een gemotoriseerd draaiorgel dat steeds hetzelfde
> "boek" afspeelt nooit hetzelfde? Precies: de context, waaronder de
> luisteraar zelf.

Kijk eens aan, onze Erik en Henk beginnen het licht te zien! Hetzelfde
geldt voor de keukenmetafoor: je kan de receptuur standaardiseren (want
die codering is belangrijk voor de overdacht van op zichzelf objectieve
informatie) en tegelijk ruimte laten voor interpretatie en "verwerking"
van die informatie (subjectiviteit aan de ontvangerskant). Daarmee is
het NJET van collega vd Muizenscheld ontkracht. Een goede zondag nog,
heeren.