broncode

Fri Sep 24 21:58:23 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On vrijdag, sep 24, 2004, at 20:43 Europe/Amsterdam, Tjerk Jouwstra
wrote:

> Lijsters die niet in de bron spuwen,

Ja Tjerk?

> zit nu met twee vragen: 1*Is die broncodethriller pure flauwekul

Nee. Hoewel zich wel wreekt dat Quote-redacteur Eric Smit
weinig verstand van techniek heeft, en Roel Pieper niet aan
het boek heeft willen meewerken.

> en 2*hoe zit dat met die bites en waarom zou je niet met een
> logaritmisch verantwoorde code op 64 KB niet 16 speelfilms kunnen
> opnemen (en voor de Philipsdirectie laten afspelen, wat echt gebeurd
> schijnt te zijn). Is die Pieper echt zo dom; want dan begrijp ik ook
> waarom hij wellicht minister onder Wilders wil worden.

Ja, Roel Pieper was echt zo dom.
Overigens: er is wel iets afgespeeld, maar niet voor de
*directie* van Philips. Wel voor Pieper en nog wat andere
Philips-mensen.

Een collega-Wikipediaan heeft uitgelegd waarom de vinding
niet mogelijk is. Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Jan_Sloot
De uitleg staat onderaan. Hier staan ook links naar externe
artikelen.

Ook Netkwesties heeft zich met het Sloot commpressie
systeem bezig gehouden.
Zie http://www.netkwesties.nl/editie109/

Erik vdMb