Turkije referendum (2)

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Fri Sep 24 17:01:25 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bert Bakker wrote:

> Was het maar waar Henk. Want die meerderheid in de Kamer is daar toch echt
> voor nodig. Toch? Of zie ik dat verkeerd?

Jawel (wat die meerderheid betreft), maar nut en/of noodzaak
wordt nu nimmer meer besproken. Bovendien reeds beslist (die
vermalledijde fractiediscipline weer) voor de TK er zich
werkelijk en een grondig oordeel over heeft kunnen vormen.

Ook het volk overtuigende, overigens. Maat laat die oordelen
ten lange leste.

Mocht blijken dat er (even aangenomen) men (in meerderheid.
BTW: de volksvertegenwoordigers, niet de slaafse fractie-
disciplinevolgers) tegen zou zijn, dan is het vervolgens aan
het volk te beoordelen wat men daarvan vindt.

Misschien krijgen de voorstanders (bij de volgende
verkiezingen) dan alsnog meer (voorkeur)stemmen, misschien
de tegenstanders.

Zou dat mee mogen wegen in de besluitvorming, Bert?

Henk Elegeert