Schaft Aso de AOW af ?

Tue Sep 21 17:46:11 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ik, eerder:

 Bert Bakker <bbakker at USA.NET>:
>Tuurlijk, Marc, eerst schaffen wij de AOW af. Volgend jaar al, als ik me goed
>herinner.

 Mmm. Is dat een bevestiging van het ene en een ontkenning van het andere ?
                                                                       :-)

 Overigens is je (okee, wel aardige) hyperbool niet geheel terecht... op
 teletekst (pagina 164) staat immers:
>De pensioenleeftijd blijft 65 jaar. Wel
>heeft het kabinet laten berekenen dat
>een hogere pensioenleeftijd zeer goed
>is voor de economie. Mogelijk dat een
>volgend kabinet deze kwestie aanpakt.

 Voorbijgaande aan de storende taalfout in deze zin, neem ik aan dat hier
 staat dat er MOGELIJK gemorreld gaat worden aan de AOW door 'JPB-III'.
 Het lijkt me zinniger de AOW uitsluitend te verstrekken aan mensen die een
 dergelijke uitkering nodig hebben. Kan er nog op bezuinigd worden ook.

 Overigens vind ik het raar dat de Algemene Beschouwingen worden uitgesteld
 tot JPB terug is. Laat Zalm het maar doen. Als de koningin ziek was geweest,
 dan was er vandaag toch ook een troonrede voorgelezen ? Als het gehele ka-
 binet in bed had gelegen (moet er niet aan denken... nou, even dan), dan
 was er vandaag toch ook een begroting voor 2005 aan de Kamer aangeboden ?