Arbeidsproductiviteit als leugen

Lenny Bruce lennybruce235 at HOTMAIL.COM
Mon Sep 20 04:35:20 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

The Cock Horse kan echt niet vertaald worden als De Paardelul wel als een
paard dat scheef staat of loopt (door het mennen misschien)?
De equivalent van de tegenwoordige dronken chauffeur..?
Habit is zowel habijt als gewoonte/gebruik/verslaving.
Zou voor de (goed)gelovige wel eens voor een onaangename verassing kunnen
zorgen als hij de etymologie van het woord natrekt..

Oh well!

>Lenny,
>
>Je hebt mijn zin net verkeerd gelezen:

>  In Hollingbourne bevindt zich de pub the Dirty Habit, gelegen aan het
>wandelpad van Londen naar Canterburry. Op de heenweg konden de monniken er
>in hun vies habijt uitrusten en een eenvoudige versnapering nemen, op de
>terugreis van Canterburry het er aldaar geleerde in de praktijk brengen.
>Pakweg 31/3 e mijl (ja, de engelsen hebben een raar metriek stesel)
>verderop
>richting London zat the Cock Horse. En ik heb mij altijd afgevraagd waarom
> [...]

Play online games with your friends with MSN Messenger
http://messenger.msn.nl/