Anti-neolib: stakeholders model

Antid Oto antid at HOME.NL
Sun Sep 19 00:54:14 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ach Henky, het sektarische is mij volledig vreemd, in tegenstelling
tot sommige loyale D66 priesters hierzo. Als D66-professeur zou jij
toch inmiddels beter moeten weten.

Het coöperatieve bankwezen kan IMHO goed fungeren in een
overgangsfase naar een democratisch geleide (radicale) planeconomie.
Dat zou je ook pro-kapitalistisch kunnen opvatten. Het is maar waar
je de nuance legt in het Rijnland model. Ik ben het grotendeels met
je eens, het wilde Amerikaans kapitalisme en de Europese variant
ervan is niet wat we willen hebben. Dus ja, laat van Rossum ook maar
een coöperatieve bank van Fortis maken. Weg met de
kapitaalvernietigende kapitaalverenigingen. (Tobin-tax)