Anti-neolib: stakeholders model

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Sat Sep 18 08:35:03 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dank voor je steun, Tjerk,

De goede lezers hebben inmiddels begrepen dat ik me in de haast heb
verschreven in mijn laatste anti-neolib. Anton van Rossum van Fortis
pleitte natuurlijk voor het volgen van het stakeholders model ipv de
shareholders value. Mijn excuus, maar velen hebben het toch goed opgevat,
zoals jijzelf. Inderdaad, het Rijnlandse sociaal-economische model
(stakeholders) krijgt weer steeds meer steun: Donald Kalff, Van Rossum,
VNO, FNV.

We moeten afscheid nemen van de gekte van de jaren negentig, en daarmee ook
van De Graaf, Bert Bakker en Dittrich.

hv,u
------