Balkenende, D66-koers & nieuw reisdocument NIET overal in de EU geldig

Glenn Mellonius glenn at MELLONIUS.NL
Fri Sep 17 20:21:31 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At Friday 17-9-2004 12:56, Dr. Marc-Alexander Fluks wrote: (over ID-kaart)
><knip>
>Geldig in alle EU-landen van voor de uitbreiding + Turkije + Ijsland +
>Zwitserland + dwergstaatjes maar NIET in de nieuwe EU-landen.
>                                  ----
>Is dat niet raar ? Elke keer krijgen we te horen dat die EU zo handig is
>met reizen, dan krijgt men een nieuw reisdocument en dan mag men er niet
>mee naar de voormalige Oostbloklanden (voor zover lid van de EU), Malta
>en Cyprus....!?
>De kaart is model 2000 (heb ik me soms een OUDE kaart in de maag laten
> [...]

Ik heb een identiteitskaart van januari 2000.
Op mijn VORIGE ID-kaart ben ik in Malta toegelaten, dus heeel lang geleden.
Kijk ook op de site van het ministerie van buitenlandse zaken bij
reisadviezen en zoek per land.
http://www.minbuza.nl/default.asp?CMS_ITEM=D96DCB59EF66463182D8906D0A158812X1X49431X16
Bij Slovenie staat bijvoorbeeld dat je wel wordt toegelaten met een ID-kaart.
Ik heb geen tijd om bij de andere landen te kijken.

Glenn Mellonius