Balkenende, D66-koers & nieuw reisdocument NIET overal in de EU geldig

Fri Sep 17 12:56:06 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Balkenende
----------
Vanmorgen zag ik in het AD dat Balkenende aan de een of andere Kokken-
ziekte lijdt.  http://www.ad.nl/artikelen/Nieuws/1095311026160.html
Even moeten glimlachen vanwege de associatie (zal volgende week wel in
die knip-rubriek van VN staan).
Toen zag ik dat de ziekte dodelijk kan verlopen - dat lijkt me nu ook
weer niet nodig, de voet eraf zodat hij niet meer naar de kwetsbaarsten
in de samenleving kan schoppen, lijkt me genoeg.
Herstel kan weken duren, dus daar gaaaaaaat het waarden en normen-debat.

D66-koers
---------
Leuk dat Bert het eens is met mijn kritiek op Thom de Graaf (bleek het
ook nog eens niet de goede versie te zijn; zolang Thom in het kabinet
zit, doet 't beleid er voor Thommemans niet toe). Als ik toch nog even
door mag gaan met mijn kritiek... terwijl de burger volgende week onge-
vraagd wordt lastiggevallen met beleid, klaagt D66 deze week over het
ongevraagd lastig gevallen worden met commerciele telefoontjes.
Verkeerde timing lijkt me.

Nieuw reisdocument NIET overal in de EU geldig
Toch een beetje op dat lastigvallen met beleid voorbereid: zojuist haal
ik m'n 'ausweis' (identiteitskaart) bij stadsdeelraadkantoor op.
Constateer dat m'n SoFi-nummer er als 'persoonsnummer' opstaat en dat
er alvast ruimte voor een chipje is uitgespaard. Handig !
Geldig in alle EU-landen van voor de uitbreiding + Turkije + Ijsland +
Zwitserland + dwergstaatjes maar NIET in de nieuwe EU-landen.
                                 ----
Is dat niet raar ? Elke keer krijgen we te horen dat die EU zo handig is
met reizen, dan krijgt men een nieuw reisdocument en dan mag men er niet
mee naar de voormalige Oostbloklanden (voor zover lid van de EU), Malta
en Cyprus....!?
De kaart is model 2000 (heb ik me soms een OUDE kaart in de maag laten
splitsen ?), wel: prod.jr 2004, versie 001, modelnr 008.

Marc Fluks, Amsterdam