Roken in de horeca]

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Wed Sep 15 21:18:28 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mark Giebels wrote:

> [..] Bestaat er een verbod op denken buiten de
> mainstream?

Nee, ergo de mainstream was nu juist verbieden. In een
democratie komen daar mensen tegen in verweer en om
allerelei redenen. Hun goed recht. Daaraan is nu gehoor
gegegeven.

> Wat is er op tegen om met een voorstel te komen, ook al weet
> ik ook wel, en met mij iedereen op deze lijst, dat er geen draagvlak
> voor zal zijn in het huidige politieke Den-Haag?

Ga je gang, Mark. Bovendien, wie houdt je tegen? Ik zal de
laatste zijn. Timing misschien? ...

Het 'shock and awe' van zo'n maatregel/voorstel en te
typisch amerikaans?

We kennen die werkwijze hier inmiddels een beetje en zijn
(laat ik voor mezelf speken, ben) daar niet echt gelukkig
mee. Men wringt zich nog al eens om de essentie voor de
bevolking zelf heen, als je begrijpt wat ik bedoel.
In beide gevallen hetzelfde effect. Zie je?

En het werkt bovendien alleen voor (europeese) duitsers.
Grapje Mark. :)

> Als je dergelijke discussies irrelevant bent, ben je een doorgeslagen
> pragmaticus.

Zou ik in een dergelijk geval überhaupt de discussie met je
aangaan?

> En dan hoor je niet op een politieke discussielijst thuis,
> maar in het ambtenarenapparaat in Den-Haag.

Ojee . . . . een stropop !!!!

> Graag inhoudelijke argumenten tegen dus (zoals Henk van Lingen dat deed).

Ik ben Henk van Lingen niet. De enige overeenkomst is onzer
beider voornaam.

En wat is er mis met mijn argumenten? En hoezo niet
inhoudelijk? Je hebt er geen antwoord op stel ik vast.

Ik schets je situaties zoals die zich hier in den lande al
voordoen. En in de stijl waarop men daar tegen aankijkt en
op reageert. Je gaat er niet op in.

Pragmatisch zeg je, terwijl het doek al gevallen is (of zit
ik ernaast? - of de links gemist die daarnaar verwezen?), en
je als mostert na de maaltijd op academische wijze liever de
zaken zou willen bespreken. Prima hoor. Maar het betreft het
paternalisme waar men het hier eerder over had.

BTW: de bijdrage van Wim van de Griendt bood (mij in elk
geval) wat 'jouw argumenten' aangaat, meer houvast.

Of wil je - vooruitlopend op snelle verkiezingen - alvast
een nieuw D66 programma? Ook goed, maar in mijn optiek dan
rekening houdend met ontwikkelingen, en de stijl vermijdend
waarin dit aso-kabinet ten onder zal gaan, rede voor mijn
inbreng/bijdrage.

Henk Elegeert