WAO

Antid Oto antid at HOME.NL
Tue Sep 14 20:21:59 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ger wrote:

>>http://www.basisinkomen.nl/
>>

> Welk weggegooid kapitaal?

Het kapitaal wat in 'smans hoofd zit, welk bij anderen aan de
strijkstok blijft hangen. (Ik zal even K.Marx buiten beschouwing
laten) Als je het bureaucratisch apparaat wat nodig is om het
sociale stelsel draaiende te houden kunt halveren dan heb je al de
helft verdiend.

> En met het invoeren van het basisinkomen bedoel je dat iedereen die 30 of 40
> jaar heeft betaald voor een vangnet als men ziek wordt dan maar terug moet
> vallen op een basisloontje?

Hangt ervan af hoe hoog je de grens kunt oprekken. Als het te laag
is kun je er nog een ziekenpremie bovenop zetten. De "armoeval" is
ook maar betrekkelijk..