Roken in de horeca

drs. W.E. van de Griendt (Universiteit Twente, faculteit W.E.vandeGriendt at UTWENTE.NL
Tue Sep 14 13:13:15 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dag Louis,

ik ben een groot voorstander van een algeheel rookverbod in de horeca, op de
werkplek en in de trein. Ik heb last van de rook en ik moet soms een
horecagelegenheid of (in het verleden) een treincoupe verlaten omdat ik niet
tegen de rook kan. Mij gaat het niet zozeer om dat het slecht is voor de
gezondheid van de rokers, dat is hun eigen keus. Echter, het is ook slecht
voor de gezondheid van niet-rokers. Waarom zou het genot van een roker meer
waard zijn dan het welzijn van vele anderen in zijn omgeving? Op deze manier
wentelt een roker negatieve effecten af op anderen die daartegen niet in het
verweer kunnen komen. En wat mij betreft, moet dat afgelopen zijn en wel zo
snel mogelijk.

Met vriendelijke groet,

Wim van de Griendt
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
drs. W.E. van de Griendt
promovendus/Ph.D.-student Institute for Governance Studies (IGS)
Onderzoeker/Researcher van het Centre for European Studies (CES)
Universiteit Twente
Faculteit Bedrijf, Bestuur en Technologie
Postbus 217
7500 AE  Enschede
Nederland/ The Netherlands
Room: E-206 (Capitool-gebouw)
Tel: 053-4891160 (direct)
Tel: 053-4893260 (secretariaat)
Email: w.e.vandegriendt at utwente.nl
All this will not be finished in the first 100 days. Nor will it be finished
in the first 1,000 days, nor in the life of this Administration, nor even
perhaps in our lifetime on this planet. But let us begin. - John F. Kennedy,
Inaugural Address, January 20, 1961