Weird & Norm: Ministeriele begeleidingscommissie Waarden en Normen

Sun Sep 12 21:15:30 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ik, eerder:
 http://listserv.surfnet.nl/scripts/WA.EXE?A2=ind0409&L=d66&P=25009
>Gaat iemand uit de 'Groep de Graaf' bazelen over 'normen en waarden' (of
>erger: 'waarden en normen') dan is het afgelopen met D66.

 En dan vind ik dit...

Bron:  Thom de Graaf
Datum: 31 augustus 2004
Opm:   Weblog Thom de Graaf:
       http://www.minbzk.nl/wwwministerdegraafnl/homepage_items/kijk_naar/mijn_weblog

Dinsdag 31 augustus
-------------------

Op Algemene Zaken een vergadering van de ministeriele begeleidingscommissie
Waarden en Normen. Ondanks alle denkbare ideologische verschillen tussen
bijvoorbeeld CDA en D66 over de taak van de overheid in kwesties van
moraal en fatsoen, zie ook ik het nut in van een maatschappelijk breed
gevoerd debat over verdraagzaamheid, respect, integriteit en sociale
spelregels in het publieke domein. Als D66-fractievoorzitter heb ik
indertijd Balkenende geprezen voor zijn agendering. Zonder de publieke
zedenmeester te willen uithangen, kan de overheid op heel wat terreinen
bijdragen aan een beetje burgerschap en geciviliseerd gedrag op straat, op
school of in de tram.

--------
(c) 2004 Thom de Graaf