Weird & Norm: Klaas de Vries over teloorgang pragmatisme D66

Sat Sep 11 20:31:26 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Fritz van Rikxoort <fritz at RIKXOORT.DEMON.NL>:
>er moet echt iets gebeuren, partijvernieuwing D66 of beter opheffing,
>opgaan in een nieuwe partij met de natuurlijke bondgenoten, de
>sociaal-liberale VVD-ers en liberale PvdA-ers...

 In de ene zin van dit artikel dat gratis is, staat dat het gaat om het
 stuk in De Democraat... die 'r dus maar effe bijgepakt...

 LJB merkt op dat D66 toetrad tot het kabinet, omdat...
>Anders was de partij aan de horizon verdwenen. Om te voorkomen dat dat
>alsnog gebeurt, is het nodig dat D66 zich op de toekomst bezint.

 Kunnen we hieruit afleiden dat volgens Brinkhorst 'de toekomst' zich VOOR
 'de horizon' bevindt ? Als men van de andere kant komt, bevindt de toekomst
 zich dan ACHTER de horizon ? (Wat is er dan op tegen trouwens om achter
 de horizon te verdwijnen ?)

 Geloof 't of niet, deze vraag is zowaar van belang voor wie 'in een breder
 kader kijkt' (en dat doet'ie) aangezien zowaar Rick van der Ploeg en Mark
 Rutte worden geacht van die kant naar D66 op te stomen.

 Na als lichtmatroos te hebben uitgehaald naar de kokkelvisserij, zegt LJB:
>Het moge duidelijk zijn: te allen tijde staat bij Brinkhorst vernieuwing
>voorop. (...) Hij voelt zich na 38 jaar...                   ^^^^^^^^^^^
                              ^^^^^^^^^^

 Ach, nu begrijp ik het: het is HUMOR...

>We zijn de kleinste partij maar hebben nog nooit zoveel invloed gehad.
                                        Okee, die is ook leuk.
                                        Na 38 jaar...

 Kop op pagina 3: 'Ouderen worden binnen D66 ten onrechte genegeerd'
                                                  ??
 Tot zover de moppentrommel.
 Probeer, Democraat, volgende keer weer 's wat serieus.