Creationisme in Servie

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Sat Sep 11 13:05:34 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk Vreekamp wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk,

> Ik heb het over "dresscodes" in scholen etc. Instellingen met publiek geld
> gebouwd etc.

Gedecentraliseerd, zoals je weet, dat bouwen van scholen. Ik
blijf van mening dat we maar één type zouden moeten hebben,
nl. waar allerlei leerlingen vanuit diverse achtergronden
heen gaan.

Je wilt met die decentralisatie alsnog nadere regels
meegeven? Nieuwe kaders stellen?

Helaas hier een weinig actieve afdeling die het onderwerp
tot onderwerp van debat/discussie maken.

> Doe nou niet zo flauw D66-achtig door je mening achter een smoesje te
> verbergen.

Wow, ik leer snel. ;)

Ik had het over, maar toegeven wat onduidelijk, een
instituut dat het dragen van hoofddoekjes in direct verband
brengt met religie, maar waarvoor geen enkel bewijs is. In
tegendeel, er is alle reden om aan te nemen dat die
verhouding er niet is, getuige de verschillende gebruiken in
de verschillende landen en door diezelfde geloofsgroep, en
aangaande hetzelfde onderwerp 'hoofddoekjes'.

Daarnaast over een TV-programma dat ook evolutieleer van
Darwin vs scheppingsmythe uit de bijbel tot onderwerp had.

Grappig hoe zelfs een groep leerlingen - natuurlijk vanuit
het eigen vooroordeel (als gevolg van zendingsdrift) -
hetzelfde wilde als die president uit Servie, nl, verplichte
lessen over de scheppingsmythe en belangrijker dan de
evolutieleer van Darwin, vanzelf.

Nu weet ik dat Bush zijn aanhangers ook zoekt in religeuze
hoek. Het zal dus een kwestie van tijd zijn dat ook hij met
dat verhaal zal willen scoren.

Balkenende ......, maar nee dat zal toch niet?

Tot zover mijn smoesjes. :)

Henk Elegeert