Peilingen: D66 gehalveerd

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Sat Sep 11 11:51:17 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk Vreekamp wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Het wordt tijd om alle falen van de D66-leiding op een rijtje te zetten.
> Mijn voorzet:
>
> steun Irakoorlog

check

> steun aan zielloze boekhouderspolitiek Zalm

check

> kritiekloos op neolib (waardoor ook de middenklasse meer disproportionerel
> wordt geschaad)

check

> steunen gasboren Waddenzee

toeveoeging: en de ergerlijk regenteske wijze waarop dit is doorgedrukt
binnen en buiten de partij, de kiezers én de leden zijn simpelweg verneukt.

> steunen afbraak sociale zekerheid

Steun aan de well to do, de weerlozen in de kou laten staan, allez
sociaalliberalen!

> veranderen kieswet zonder veranderen van de grondwet

halve maatregelen dus, én de versterking van de politieke partijen, dus
eigenbelang.

> net zo meegaand met schandalen (Betuwe, HSL, bouw etc.) als andere partijen
> geen stem in de kritiek op het populisme na de moord op Fortuyn

Beetje meelullen met Foruynisten, én er een beetje tegenin gaan, dus
ongrijpbaar.

> Wie vult aan?

Wollig pro-Europa standpunt dat door niemand is begrepen (Halleluja
Europa, maar why?)

Vriendenkliek rond Thom de Graaf speelt elkaar banen toe (alsof de
kiezer dát niet doorheeft)

Affijn, ik heb genoeg van achterom kijken. Er ligt een mooie toekomst
voor de progressief/sociaal/links liberalen in dit land. Maar ik vrees
buiten D66.