Creationisme in Servie

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Fri Sep 10 23:49:29 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dat racisme van alle tijden is, Tjerk, weet ik ook wel.

En dat het geografisch determinisme nog steeds virulent is (geografie
bepaalt "raskwaliteit") sinds het eind van de 19e eeuw, daaraan wordt ik
steeds herinnert als ik weer een antroposoof tegenkom (hun godfather
Steiner had als student de leer van Ratzel opgedaan en zorgde ervoor dat
zijn volgelingen heden ten dage nog zo denken). Een en ander hoeft er nog
niet toe te leiden dat liberalen nonchalant omgaan met zulke spinsels.

Ik bied overigens oprecht mijn excuus aan voor het feit dat mijn
opmerkingen kennelijk een verwoestend effect hadden op jouw prullebak...
Het huiselijk leven dient te worden gevrijwaard van kritische
interferentie. Dat gezegd zijnde...

hv,u
-------