Betuwelijn

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Sat Sep 4 08:27:35 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Martin Lentink wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Vandaar mijn vraag: door _wie_ is volgens jou Geert Wilders gekozen?
> Antwoord: door zo'n 5000 mensen, hetgeen materieel gezien absoluut
> onvoldoende is voor een zetel in de Tweede Kamer. De Kieswet gaf hem het
> recht die zetel in te nemen, maar van democratische legitimatie is naar mijn
> mening absoluut geen sprake.

Volgens mij juist wel. Wilders is als gevolg van wet- en
regelgeving in de Tweede Kamer, en niet op uitnodiging van
de VVD zelf.

Als de VDD een dergelijk risico's niet wenst te lopen moet
ze anderen in haar partij toelaten.

Bovendien 'democratische legitimatie' lijkt me niet
eenduidig. De VVD zal argumenteren dat die bij haar ligt.
Wilders aan de andere kant bij hem.

In het perspectief van de kiezer is het weer anders.

Henk Elegeert