Betuwelijn

Aart van Boeijen aleph at LUNA.NL
Fri Sep 3 16:43:32 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

O sorry ik was kennelijk niet duidelijk genoeg. De vergelijking met de
Weimar republiek werd gemaakt. Ik stelde mijn eigen analyse over de
Nederlandse situatie daartegenover ik vind namelijk dat de vergelijking niet
opgaat.
Saai is niet onbetrouwbaar in Nederland vind ik. Het heeft echter allemaal
zo weinig met politiek te maken eerder met burocratie een parlementaire dan
wel.
Jammer en nergens voor nodig, het Nederlandse volk kan best iets beters aan.
Overigens behoor ik tot degenen die vindt dat we het in Nederland een stuk
slechter hadden kunnen treffen en smijt mijn stem niet uit onvrede weg. Ik
ben wel lid van 1 partij maar stem niet op 1 partij, dat zal ook steeds wel
een 'oude' politieke partij zijn. Maar wie weet ontstaat er opeens iets
nieuws. Wilders beschouw ik niet als iets nieuws, hij staat in de traditie
van rechtse paljassen die zo af en toe voorbijschuiven. Zij veranderen het
systeem ook niet maar bevestigen het.

Aart