Geert Wilders (was: Betuwelijn)

Fri Sep 3 16:40:50 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Zijn overgrote meerderheid kandidatenlijstcollega's en de fractievoorzitter zelf zijn met meer wat jij hulp noemt en minder bekendheid of eigen stemmen binnengekomen, dus wat wil je nu zeggen? Wilders is meer democratisch gelegitimeerd, zowel sec wettelijk als wat aantal stemmen betreft dan de overgrote meerderheid aan fractiegenoten.

Willekeur of een meerderheid aan toevallig ook nog partijleden onder kandidaten bepaalt wie wie de mond snoert en wie wel en niet zijn rechtmatig door keizers verkozen zetel inneemt en behoudt? Eng hoor...

Ik ben voor een kiezers- en kandidatendemocratie en het overeenkomstige rechtmatige kiesstelsel en verbeteringen daarvan... tegen een partij(en)staat...

Fritz