Betuwelijn

Fri Sep 3 12:55:51 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Het is wat ik beschrijf zoals de grondwet en de kieswet is en is bedoeld,
slechts partijen maken in hun eigen belangetjes kiezers graag bij herhaling
wijs dat ons stelsel anders zou zijn, en velen geloven wat bij herhaling
misleid wordt...
Alsof we geen indirecte democratie zijn maar een partij-o-cratie zijn, een
meerpartijenstaat, in zijn functioneren niet veel beter dan een
éénpartijstaat.

Indirecte democratie want geen directe verkiezing van op elk niveau de
hoogste bestuurder en geen directere verkiezing van op elk niveau de
volksvertegenwoordigers waar in andere landen alleen het aantal stemmen per
kandidaat op een gezamenlijke kandidatenlijst telt, nu telt dat bij ons pas
boven een kwart van de stemmen voor een zetel, de kiesdrempel is een kwart
van de kiesdeler, daarom willen partijen in hun enge belangetjes het daarom
graag zou houden dat zij bepalen wie gekozen worden en dat kiezers niet
massaal direct op kandidaten gaan stemmen.Daarom die strijd tegen kleurvole
geprofileerde kandidsten die het kiesstelsel willen benutten zoals het
bedoels is maar daarmee de partijmacht ondergraven.

Van Aartsen en zijn fractie veranderde 180 graden van mening over Turkije in
de EU, haalde zelf minder stemmen dan Wilders!
Maar wil dat Wilders zijn mening ook verandert of zijn zetel aan hem
inlevert... En doet alsof dat recht is... Tja... Gewoon in strijd met
grondwet en kieswet dus... Wilders doet wel wat de bedoeling ervan is...

maar wie weet dat nog onder de langdurige en massale partijenpropaganda die
grongdwet en kiesstelsel in hun belangetjes verdraaien en doen alsof niet
kiezers, kandidaten en gekozenen maar zij als parijbaasjes de eigenaren van
de democratie zijn.

Fritz