Betuwelijn

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Fri Sep 3 02:33:45 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ellen Vunderink wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Waaruit? Uit ministeries. Ambtenaren die beleidsbepalend zijn, en het
> zodanig oneens zijn met de koers die ministers of staatssecretarissen willen
> voeren dat ze het gekozen beleid, tegenwerken, vervangen door mensen die uit
> de maatschappij komen en daar met een been in blijven staan, die kritisch en
> zelfdenkend zijn, en bereid om het gekozen beleid van de zittende regering
> te volgen. Let wel, ik pleit niet voor meelopende ja-knikkers!!!
>
> Enne, ik begrijp dat dat niet kan, hoor.

Nee, dat hoop ik ook, want het voegt niets toe aan 'open'
besluitvormingsproces(sen). De transparantie daarvan loopt
zo mogelijk een nog groter gevaar.

 > Maar het zou wel de derde macht inperken.

Daar geloof ik niets van. Het zou hooguit wat verwarring
veroorzaken in de komende tijd, maar erger, een
ambtenarenapparaat creeeren dat over haar periode heen gaat
'regeren'. Eigenlijk, zoals nu de politiek bezig lijkt te
zijn te doen.

Henk Elegeert