Kabinet wil af van twee paspoorten

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Thu Sep 2 08:40:40 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Sorry,

Maar al dit paspoort geklets slaat nergens op. Een paspoort dient
binnenlands als identificatie, in het buitenland als identificatie plus
bewijs van Nederlanderschap. Jullie zijn toch allemaal wel eens verder
geweest dan Maastricht? Een paspoort is een document, geen ereteken of
ander retorisch instrument.

Vanuit deze optiek gezien zijn twee paspoorten dus onzin, of de houder moet
erkend schyzofreen zijn... En een Europees paspoort dan? Wel dat kan (nog)
niet, want de EU is geen natie, slechts een federatie van zelfstandige
landen die er in principe ook nog uit kunnen stappen (dreigde Berlusconi
daar niet ooit mee?). Dat er ooit een USE, United States of Europe, moet
komen, staat hier los van. Kortom, Dittrich is een warhoofd.

Dat er weer zo losjes gebabbeld wordt over kleurlingen typeer ik als
edel-racisme.

hv,u
-------