Kabinet wil af van twee paspoorten

Wed Sep 1 12:43:56 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

From: "Hein van Meeteren" <heinwvm at chello.nl>
Sent: Wednesday, September 01, 2004 12:24 PM

> Nou, in principe is de inhoud doorslaggevend. Daarin ga ik mee. Maar een
> toon kan óók een inhoud zijn, of althans suggereren. De scheiding
> toon/inhoud is niet zo scherp. We hebben het niet voor niets over
> suggestieve vragen of suggestieve opmerkingen. De inhoud sec is dan
> onschuldig, maar een toon of suggestie kan druipen van het venijn, of
> haat, of beschuldiging, of rancune, of angst....

Het is dan toch ook verstandig dat te omzeilen of om te draaien (de
suggestieve op de manspeler spiegelen) en op de inhoud te blijven koersen...
Hans van Mierlo was daar een meester in en liet suggestieve media en
parlementsleden graag in hun eigen valkuilen vallen die ze voor hem
graafden...

Een "gelovige" Italiaan kon ik zo ooit uiteindelijk alleen maar duidelijk
maken dat niet alles wat zijn ideologische krantjes zeiden over te schrijven
uit Nederlandse waar hoefde te zijn door hem te confronteren met de
mogelijkheid dat Nederlandse kranten uit Italiaanse zouden overschrijven dat
zijn politiek actieve moeder bijvoorbeeld een hoer zou zijn... Ontkennen wat
zijn krantjes suggereerden en hij graag overnam was immers ongebonnen werk,
zoals een onschuld bewijzen dat vaak is... Je kunt eerst omzeilen of
desnoods bewijzen en onderbouwingen vragen, maar dan gaat het al alleen over
de valse suggesties... en is het beoogde effect bereikt... aandacht afleiden
van de echte inhoud, toch?

> Maar goed, let us move on.
Okee...