Buttiglione en liberalen (was een andere vreselijke titel)

Sun Oct 31 22:38:38 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Moeten dan mensen zelf hun opsporingsofficier uitkiezen en hun echt
onafhankelijke EN onbevooroordeelde rechter? Hun politiecommissaris of
minstens zijn baas de burgemeester? Zo niet, hoe verbeter jij de nu
onderlinge aanwijzing van rechters en officieren en hun interne beoordeling,
zoals bij artsen en advocaten. Geen verkiezingen zoals elders, maar hoe
controle op de aanwijzing, de beoordeling, de echte onafhankelijkheid (niet
de formele) en onbevooroordeeldheid of representativiteit!

Als er een senaat is dan rechtstreekse verkiezingen. We zijn het lachertje
zoals de VS met zijn kiesmannen. Eeuwen achterhaald. regentesk, en zoals je
weet: de uitslag vervalsend...

:)