Manifest: De zorg is geen markt

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Wed Oct 27 21:11:18 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Zeer juist, Mark,

Waarom zou democratisch bestuur voor gezondheidszorg slechter zijn dan
marktwerking? Graag een democratische gedachte. Financieel: vermarkting is
zelfs duurder en inefficienter wegens al die controles op boefjes, de
enorme bureaucratie, de non-cooperatie van instellingen, etc.

Maar het sociale en menselijke geeft bij mij toch de doorslag. We moeten in
ieder geval niet Amerikaniseren, de angst bij meer dan 80% van de bevolking.

Je eenvoudige en zelfstandig denkende
hv,u
------