Hoe brengen we een vastgelopen D66 weer op stoom ?

Mon Oct 25 13:05:24 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Lijkt mij een goed idee...

Een D66-platform met een heldere taakverdeling tussen hoofdbestuur, fractie, en virtuele en fysieke bereikbaarheid voor leden. Bijdragen kunnen in selecte groepjes opgesteld worden, iedereen mag klankbord zijn, fractie doet waar nodig mee en doet er zijn voordeel mee, congres doet er zeker voor devolgende verkiezing iets mee.
Het conceptprograma zal ook weer geschreven gaan worden, in besloten kring, voor de verkiezingen over ruim twee jaar (2007 toch?).
Bijtijds het heikele onderwerp van de vervallen verzorgingsstaat in stappen voorbereiden en er onderwijl mee aan de weg timmeren is nodig, lijkt mij.

Overigens niet de "sociale" partners kwamen met het manifest, maar een selecte groep sociaal-liberaal denkenden ondertekenden wat twee schrijvers schreven, die dat net als anderen al heel lang doen. Ze verzamelden nu steun en toetsten hun aloude ideeën bij bekenden van "links"  tot "rechts"... Ze sprongen nu eens met vereende stemmen in het gat in de parlementaire, regerings en sociale partnersmarkt...

Fritz