Hoe brengen we een vastgelopen D66 weer op stoom ?

Sun Oct 24 15:37:09 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Excuus, het emailprogramma ging aan de haal...
>Deeltijdbanen en niet alleen tijdelijke banen maar ook het vrijwillig
>tijdelijk stoppen met werken,
zijn niet meer goed te plaatsen in de archaische regelgevingen,
en worden naar willekeur beloond of gestraft, net als
voltijdstweeverdieners,
voor eigen keuzen en gedragen verantwoordelijkheid of gebeurtenissen in hun
levenslopen en werkcarrieres,

bijvoorbeeld beloond met premiekortingen passend bij de oude gratis
meeverzekeringen van afhankelijke niet werkende partner van kostwinners,
een vol of restdeel van het exclusieve basisinkomen voor de partners van
kostwinners,
en extra partnerpensioenen op kosten van alleenstaanden,

of dan weer gestraft met het verlies van rechten uit de eigen
werknemersverzekeringen waarvoor wel van het werkinkomen gelijke premies
zijn ingehouden als van collega's die niet hun levensloop en werkverbanden
wijzigen.