Dit gebeurt, maar The World Is A Safer Place (met deze regering en D66!

Lenny Bruce lennybruce235 at HOTMAIL.COM
Sat Oct 23 01:56:26 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Fritz,

Gebruiken we hier in Amerikaland andere wiskunde?
Of andere invulling aan de niet bestaande huursubsidie en economische vraag
en aanbod kwestie?

Lenny's hollandse praktijkgeval in oude guldens:

Woningbouwwoning gebouwd in 1988 voor FL. 108.000 wordt in 2002 aan Lenny
verhuurd voor  omgerekend Fl. 941,50 p.m. (Hij mag dan ook nog even Fl. 50,-
p.m. onroerend ZAAK belasting ophoesten).
Er is geen enkele 'verbetering" aangebracht sinds de originele bouw 14 jaar
terug, was ook niet werkelijk nodig. Het woonoppervlak is 80 vierkante meter
over 2 verdiepingen. grondstuk is 60 m2.
De "geprivatiseerde" woningbouw, die dus eigenlijk sociaal zou moeten zijn,
kon de woning aan de straatstenen niet kwijt vanwege de hoge huur-kosten.
Lenny trok er zonder subsidie in, andere huurders woonden er gesubsidieerd.
Nu gaat de woningbouw deze woningen verkopen. Marktconform uiteraard.

effe rekenen weliswaar niet wiskundig

Fl. 108.000 tegen 5% voor 30 jaar is Fl. 580,- p.m. (das een heel eind van
Fl. 941,50 p.m. dat inmiddels tegen de Fl. 1.000,- p.m. aanloopt). De
voormalige woningbouw"vereniging" nu "woondiensten stadsnaam" kan uiteraard
tegen goedkoper tarief lenen.
Vraag maar aan Mevr. Leemhuis...
Ze gaan in de verkoop voor omgerekend Fl. 310.000.- per stuk

Waar blijft nou je hypotheek verhaal?
Wie zijn nou de echte zakkevullers?
Wat nieuwe instromers helpen?
Wat sociale woningbouw?

De gemeente verkocht, ong. 2 jaar terug, bouwgrond per loterij aan de
burgers voor Fl. 400.000+ per parcel.
Prijsopdrijvend? Ben je gek.
Dan mag/moet je bouwen en 18% BTW betalen
Prijsopdrijvend? Ben je gek
Inflatoir?
Nei..
Het is de hypotheekrent aftrek die et em doet..

Fritz, It's o.k. to stick with your hypotheekrente-aftrek mantra..
Just don't try to bullshit a bullshitter. I am a professional, and it's my
job!

Lenny
forGETREALity

MSN Search, for accurate results! http://search.msn.nl