VS stuurt verdachte "toeristen" terug

Ellen Vunderink evu at PLANET.NL
Wed Oct 20 10:25:46 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Overigens vind ik het schokkend dat op datzelfde Cuba de VS een
> gevangengenis runnen waarvan onlangs bekend is geworden (Hersh) dat er
> heftig gemarteld wordt. Genêve verdragen worden er met voeten getreden.
> Gevangenen worden naakt uitgekleed en dagen/nachtenlang aan harde
> rockmuziek gekoppeld aan lichtflitsen blootgesteld. Verder worden ze
> getreiterd door honden, en door prostituees die -betaald door de
> overheid-  tot taak hebben hen te treiteren en hun moreel te breken.
> Was Boris bereid ook daar naar te kijken?

De hele wereld kijkt daar niet naar. Deze zomer voerde een vader wiens zoon gevangenzit, campagne voor zijn zoon. Tien minuten bij NOVA en klaar is Kees. De wereld durft de VS niet aan te pakken. De hele wereld weet wat de VS doet en zegt niets. Boris is één van de velen. Dat maakt het overigens alleen maar erger.

Waarom staat er niet weer iemand op zoals bij Abu Graib, die alles de wereld in gooit. Waarom zwijgen het Rode Kruis, Amnesty etc? Of waarom kunnen ze hun boodschap niet op grote schaal uitdragen?