VS stuurt verdachte "toeristen" terug

Ellen Vunderink evu at PLANET.NL
Tue Oct 19 12:57:21 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Mon, 18 Oct 2004 22:02:25 +0200, Hein van Meeteren <heinwvm at CHELLO.NL>
wrote:

>Washington of Havanna. Het gaat om het fenomeen, nietwaar? (Dit heet
>fenomenologie in praktijk).

Mijn eerste reactie is dat ik je reactie wel erg principieel vind.
Overigens ben ik het in principe ook wel met je eens, maar praktisch
gezien ben ik het wel eens met de beslissing van de douane. Geen contact
met de ambassade vind ik niet acceptabel.

Het grote verschil met Havana vind ik dat BD niet behoort tot een groep
die aanslagen pleegt. Deze mannen wel, zoals zelfs het hoofd van dat
arabische radiostation laatst mooi zei in dat stuk dat je hier op de lijst
hebt gezet. Als deze mannen over een tijdje twee vliegtuigen in
wolkenkrabbers zouden hebben geboord, dan zouden we het vrij dom hebben
gevonden dat de douane niet had ingegrepen toen ze konden, i.c. bij
binnenkomst op het vliegveld.