Re: Re: Dit gebeurt, maar The World Is A Safer Place (mét deze regering én D66!)

Michiel van Geel MFvGeel at HOTMAIL.COM
Sat Oct 16 22:59:36 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Sat, 16 Oct 2004 22:30:16 +0200, Fritz van Rikxoort
<fritz at RIKXOORT.DEMON.NL> wrote:

>REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>Wat dat betreft lijkt de regering Bush op de onze, niet genoeg denken
>vanuit de anderen... vanuit hun "taal" en belangen, niet alleen om ze te
>begrijpen maar ook om de natuurlijek bondgenoten te binden ipv ze van ons
>te vervreemden...
Ja, de confrontatie opzoeken levert alleen maar een hoop schade op.
De "with us or against us" mentaliteit werkt polariserend, waardoor de
oplossing alleen maar verder weg komt. Als het nu iets tijdelijks was om
meer overwicht te krijgen in onderhandelingen, dan kon ik het nog
begrijpen. Maar zodra het buigen of barsten wordt ben je verkeerd bezig,
of het nou gaat om de war on terror of om ons kabinetsbeleid.

>Onze regering zou bij de hoognodige hervormingen van de gedwongen
>collectieve stelsels  op zijn minst iets positiefs moeten invoeren voor de
>groepen die juist geen profijt hebben van de huidige inrichting van de
>collectieve regelingen maar er wel voor betalen.
Dat ze onderhand maar eens ervoor zorgen dat de kosten van levensonderhoud
voor iedereen eens onderuit gehaald worden. Het komt uit de lengte of het
komt uit de breedte, maar als er geen ruimte is om te bezuinigen help je
alleen je eigen economie naar de knoppen.

Er zijn genoeg voorbeelden te noemen waar bespaard kan worden, de
huizenprijzen laten kelderen zou een mooi begin zijn. Dan kan ik met mijn
loon tenminste ook een huis betalen in plaats van aangewezen te zijn op
een systeem van huursubsidie waarbij we ons belastinggeld met bakken
tegelijk naar de verhuurders overhevelen.