Re: Dit gebeurt, maar The World Is A Safer Place (mét deze regering én D66!)

Michiel van Geel MFvGeel at HOTMAIL.COM
Sat Oct 16 21:30:37 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Sat, 16 Oct 2004 21:18:05 +0200, Fritz van Rikxoort
<fritz at RIKXOORT.DEMON.NL> wrote:

>REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>Ik hoor de cijfers van slachtoffers, militair en burger, aan Iraakse kant
>ook niet, maar wat die generaal bedoelde was dat veel gewone soldaten
>gedeserteerd zijn, echter veel elitetroepen vochten niet terug om
>ondergronds te gaan. De oorlog is nu dan ook een klassieke guerilla-oorlog
>geworden, ook wel asymetrisch genoemd. De vijand is onzichtbaar en slaat
>willekeurig toe, oefent terreur uit om de VS te verdrijven, op termijn,
>zonder in staat te zijn een gebied te heroveren...
Dat zou best geklopt kunnen hebben, ware het niet dat het hier om een
brigade van de republikeinse garde ging die op weg was naar een
strategisch goed verdedigbaar punt.

Overigens staat mij ook iets bij van dat diezelfde republikeinse garde nog
EEN tank over had. Ik weet niet of dat een soort sadistisch sarcasme was
dat die ene tank ongemoeid was gelaten. Feit is wel dat er een record
aantal bommen op de onderdelen van de garde gegooid is. Maar ja, dat is
goed voor de amerikaanse economie zullen we maar zeggen he...