File: "D66 LIST" (was: Re: Message ("Your message dated Fri, 15 Oct 2004 22:25:20...")

Sat Oct 16 10:17:18 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Tjerk Jouwstra <tjouwstra at WXS.NL> forwarde de listserver-mededeling...
>Your message dated Fri, 15 Oct 2004 22:25:20 +0200 with subject "Re: het
>minimumloon"  has been  successfully  distributed to  the  D66 list
>78 recipients).
 ^^

 Het is niet zo dat deze lijst 78 deelnemers zou hebben.
 Het zijn er 102.              ^^
 Als men,    ^^^
   rev d66
 post naar,
   listserv at nic.surfnet.nl
 dan krijgt men een lijst van alle (min 7) deelnemers toegestuurd. Daaronder
 staat...
>* Total number of "concealed" subscribers:           7
>* Total number of users subscribed to the list:     95  (non-"concealed" only)
>* Total number of local host users on the list:      0  (non-"concealed" only)

 Het verschil ontstaat doordat de 78 refereert naar het aantal lijsters
 dat de lijst via email volgt. De 102 refereerrt naar het aantal lijsters
 dat naar de lijst mag posten maar dat de lijst op een andere manier volgt.

 Men kan de lijst immers ook volgen via de lijstindex (dan krijgt men
 dagelijks de index van de bijdragen toegestuurd en daaruit kan men berich-
 ten bestellen) of via het web,
    http://listserv.surfnet.nl/scripts/WA.EXE?S2=d66&I=1&a=today&b=today

 Ik doe het laatste. Op mijn desktop zit een D66-ikoontje dat linkt naar,
    http://listserv.surfnet.nl/scripts/WA.EXE?S2=d66&I=1&a=today-2&b=today
 om precies te zijn. Zo nu en daar klik ik daarop en dan opent zich een
 browser met daarop de bovenstaande URL. En dan kijk ik wat er is bijgekomen.
 Voordeel is dat je bepaalde draden simpelweg kan overslaan en je email-
 box niet volloopt.

 Ik volg deze lijst niet per mail en dus zit ik niet bij die 78.

 Enfin, zoiets...

 Marc Fluks, wel degelijk lijtsgenoot, Amsterdam