Besnijdenis

Glenn Mellonius glenn at MELLONIUS.NL
Wed Oct 13 11:01:54 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Degenen die beweren dat besnijdenis (bij jongens) om geloofsredenen
ongewenst is hebben voor mij gelijk.
Inderdaad, als je dan tóch om geloofsredenen zoiets wil, moet je dat wel
zelf beslissen, en niet je ouders voor jou.
Ik las artikelen dat hygiene helemaal niet verhoogd wordt door besnijdenis.
Aan de andere kant lijkt het mij logisch dat het juist wel zo is.
Hoe dan ook, ik ben blij dat ikzelf (om medische redenen) als klein kind
ben besneden. Ik heb er in ieder geval geen last van.
Nou heb ik me laten vertellen dat bijna alle Amerikanen bij de geboorte
worden besneden. Dat gaat daar in een moeite door. Navelstreng en voorhuid.
Weet iemand of dit inderdaad zo is?

Glenn Mellonius
Haarlem.