Besnijdenis

Wed Oct 13 09:37:23 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Albert Willemsen <awillemsen03 at FREELER.NL>:
>Den verbod op jongensbesnijdenis raakt aan een van de belangrijkste
>grondrechten, namelijk de godsdiensvrijheid
                           ^^^^^^^^^^^^^^^^^

 Hallo ?
 Hangen pasgeborenen dan een godsdienst aan ?

 Als mensen als uiting van het aanhangen van een godsdienst overgaan
 tot zelfmutilatie, dan is daar op zich niets tegen (wel dom, lijkt
 mij). Maar om het lichaam van een ANDER te gaan verminken als bewijs
 van dat men ZELF, als ouder, een bepaald geloof aanhangt ? En dan
 ook nog het eigen, pasgeboren, kind - m'n hemel...

 Dat is of misdaad of godsdienstwaanzin.

 Laat de dames en heren gelovigen op hun 18e, als ze daadwereklijk dames
 en heren zijn, beslissen of ze daar beneden, of waar dan ook, iets van
 hun lichaam laten wegsnijden (niet in het ziekenfondspakket, uiteraard).

 En als men als ouder perse iets van het lichaam wil verliezen: kies daar-
 voor iets beters. Kies het EIGEN lichaam en ga afvallen tot een gezond
 gewicht, wordt bloeddonor (dat mag van zo'n wegsnij-geloof vaak weer niet,
 trouwens) - daar dient men de ANDER, en dus de eigen God, heel wat beter
 mee. Maak daar een persoonlijk contract met zo'n schepper van waar de ge-
 loofsgemeenschap niets mee te maken heeft...