Bemiddelaar

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Mon Oct 11 18:30:34 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ellen Vunderink wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Maar Bernard, als het D66 goed uitkomt, worden de peilingen serieus
> genomen, zoals jij nu doet. Als het niet goed uitkomt, zijn peilingen
> ineens niets zeggend.

Goed punt, Ellen. En wat betreft die bemiddelaar: Bernardus, hoe kan D66
nu een voorstel doen dat qua aanpak lijnrecht tegen het principe van de
onpartijdigheid van bemiddelijng ingaat: Wijffels is niet onpartijdig,
vd Knaap is niet onpartijdig. Dat kan niet snel tot resultaten leiden
(zie mijn boek dat in november uitkomt: De 10 Vaardigheden van
Mediation, business contact).
Bemiddelen is een kunst en en kunde, en als de regels geschonden worden
dan veroorzaakt bemiddeling vaak meer chaos dan oplossing.