referendum en D66

Ger gmw.arts at HOME.NL
Mon Oct 11 11:07:44 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

referendumpartij zet zijn handtekening niet onder de referendumaanvraag over
het prepensioen.

kroonjuwelen maar ook D66 ingepakt en bij het grofvuil gedeponeerd. Elke
D66er zou zich toch het rood achter de oren moeten schamen.

> Aha, dus je verwacht dat D66 mede-ondertekenaar is van elke
> referendum-aanvraag, ongeacht of de partij er zelf iets in ziet.
>
> Sorry hoor, even het gezond verstand blijven gebruiken. Volgende keer
> wil iemand een referendum om abortus te verbieden. Moet D66 zeker weer
> mede-ondertekenen.
>
> Lees Bert Bakkers bijdrage in de 2e kamer eens over het onderwerp, en
> geef dan inhoudelijke kritiek. Ik vond het zelf best zinnig wat hij
> allemaal te berde bracht. Zie de d66.nl voorpagina, bovenaan.

Nee hoor Bart, D66 geeft aan blij te zijn met een eventueel referendem
hierover maar wil het niet mee ondertekenen. Dat zijn de woorden van Boris
van der Ham.
Waar het omgaat is dat indien je een onderwerp belangrijk genoeg vindt om
voor te leggen aan de burger dat juist D66 dat zou moeten steunen. Omgeacht
de mening over het onderwerp zelf.
Als abortus bij het volk tot een even veel beroering zou gaan zorgen zoals
nu dit onderwerp zou dat moment kunnen komen ja. Als D66 zou oordelen dat
het onderwerp belangrijk genoeg is dien je dat als grote voorstander van
referenda te steunen lijkt me.

Ger