referendum en D66

Ger gmw.arts at HOME.NL
Sat Oct 9 08:31:19 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> <...>
> <...>
>
> Nee meneer Ger,
> Zo zit het dus niet helemaal (of liever: helemaal niet).
> Als het niet aan D66 gelegen had, was zo'n referendum om te beginnen al
niet
> mogelijk geweest....
> De andere partijen vonden dat maar "kreun"juwelen, toch?
> Behalve natuurlijk als het hén,  hoogst toevallig, nu eens een keer goed
> uitkomt. En nu opeens staan ze in de rij om een referendum te houden!
> [...]

Waar zeg ik dat? D66 mag van mij rustig tegen de correctie zijn, hun goed
recht hoor.
Juist u draait nu de feiten om. Nu de mogelijkheid van het referendum er
ligt mogen anderen dat niet gebruik maken omdat ze eerst niet zo hard
meeliepen met de kreunjuwelen.van D66? En nee, ik ontken nergens dat het D66
is geweest die zich daar hard voor gemaakt heeft.
Ik zal het anders stellen, als D66 als een van de weingen voorstander is van
ergens een weg aanleggen, mogen dan als die er ligt alleen D66-ers er op
rijden?
Ze zouden juist blij moeten zijn dat de, in hun ogen, echte democratische
verhoudingen, worden gebruikt om een dergelijk belangrijk issieu aan de
mensen voor te leggen. Daar voor hebben ze toch de sloffen uit het vuur
gelopen of niet?
Maar nee, daar gaat het ze nu niet om, ze zijn zo dualistisch dat ze niet
voor durven zijn omdat ze ingekapselt zitten in de coalitiedicipline.En met
niet voor, bedoel ik het referendum zelf en niet het onderwerp van de
vraagstelling zelf.

Dus wat redenatievermogen betreft zou ik zeggen, ga ik eens bij u zelf te
rade. Sterker nog, als ik u was zou ik eens een hartig woordje spreken met
de fractie van D66, want met zoveel woorden zei men dit ook, gisteren op de
radio. Men is blij dat er een referendum komt maar zet er de handtekening
niet onder omdat men in de coalitie zit. Dus over dualisme gesproken??????
Niemand die het D66 kwalijk zal nemen als ze tijdens het referendum tegen
zullen stemmen hoor. Ik verwacht niet anders.

Ger