Kartelvorming en politieke partijen

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Thu Oct 7 16:29:39 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Erik van den Muijzenberg wrote:

> En mag ik je voor je 40-45 fixatie verwijzen naar de werkgroep
> 'Herkenning'?

Dat mag u. Maar houd u er dan rekening mee dat oorlogsjaren altijd een
belangrijk historisch herkenningspunt opleveren? lessen voor nu en de
toekomst! Zoals de Nederlanders zich gedroegen in 40-45: symptomatisch
voor een laf en collaborerehnd land (lees noodzakelijk Kwaad van de
hitoricus Joggli Meihuizen). Het waren de laffe Nederlanders die Anne
Frank verraaden én afvoerden. Het waren de geldbeluste indutriëlen die
goede zaken dedenb met de nazi's. En het waren de hoge heren die hun
handen na de oorlog in onschuld wasten, en de kleine NSB-man lieten
opdraaien voor het landverraad dat zíj hadden gepleegd.
Dit heeft niets met een fixtatie te maken, maar met de mentaliteit van
Nederlanders, die toen pijnlijk zichtbaar wwerd, en sindsdien nauwelijks
is veranderd.
Als u meent de "partijtop" van D66 over mij te moeten "informeren" met
leugens en hetzes en zwartmakerij, gevoed vanuit uw bruin-giftige
rancune, dan komen dit soort associaties naar boven.
U moet u diep en diep schamen.