AOW-spaarfonds

Ger gmw.arts at HOME.NL
Thu Oct 7 07:46:47 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

D66, i.c. ik, hebben van meet af aan het volksverlakkerij-karakter van het
AOW-spaarfonds onderstreept, Ger. Het was namelijk niet wat het suggereerde.
Maar omdat het het financieringstekort verlaagde (eigenlijk: een stukje
tekort
reserveerde) had ik er ook weer geen heel grote bezwaren tegen, omdat een
lager tekort natuurlijk wél goed is voor de vergrijzing. Maar nooit enig
misverstand erover laten bestaan dat het voor mij niet had gehoeven en dat
het
een doorzichtige fopspeen was voor Wim Kok.

Fijn te horen dat je toegeeft dat ook ASO werkt met fopspenen. Al zijn ze
dan van Wim Kok, ze komen wel lekker van pas nu toch?

Overigens erg aangrijpend dat er elke dag door al die werklozen en
vastgebonden bejaarden aan me gedacht wordt, Ger. Te veel eer. Maar ook wel
een beetje pathetisch, het spijt me zeer, het zegt veel over je wereldbeeld.
Je lijkt Agnes Kant wel :-/

Ik zou het allerminst als een eer beschouwen in dit geval. Trouwens een
kenmerkende opmerking om je er zo vanaf te maken. Ik denk dat je precies
weet wat ik bedoel maar dat je het liever niet wil begrijpen en dat heeft
weinig van doen met Agnes Kant.Het zegt meer over ASO (lees coalitie) die de
ellende waar mensen dagelijks mee geconfronteerd worden aan zich voorbij
laten gaan en die de ogen er voor sluiten. Misschien zou het goed voor je
zijn eens rond te kijken in een land wat je (mede) wil besturen en jezelf
ook een wereldbeeld zou vormen.

Ger