Kartelvorming en politieke partijen

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Wed Oct 6 18:39:23 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Fritz van Rikxoort wrote:

> Ik heb nog nooit geprobeerd kamerlid te worden,
> maar ben het met vele klokkenluiders en kiezers eens dat partijen kartels
> vormen,

Dus dan ben je het eens met van den muijzenberg! jammer dat hij de
aanklacht bij de NMa gepaard liet gaan met zoveel getier en gescheld
(maar ja, zo is het beestje geaard), maar hij heeft wèl een punt.
Partijen vórmen kartels, intern en extern.
Zelf ben ik meer voor een systeem van voorronden. Maar we kunnen ons van
alles voorstellen, ik denk niet dat het veel zoden aan de dijk zal
zetten. We zitten de komende vijftig jaar, minstens, aan de politieke
partijen vast.