Re: Dit gebeurt, maar The World Is A Safer Place (mét deze regering én D66!)

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Tue Oct 5 20:28:53 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Een heel erg triest verslag, Hein.

Zo ook in Nederland hebben we een kind dat nooit meer 'paps'
kan zeggen zonder het gemis van 'een echte vader' aan den
lijve te zullen ervaren. Het is nog jong en kon de eerste
zware klap 'verwerken', maar moet voor de rest van het leven
maar zien te leven met dwaze besluiten van volwassenen.

Niemand die haar voor dat dreigende verlies in bescherming
nam. Niemand die overwoog dat het een veel te groot offer is
voor zo'n kind, Niemand en werkelijk niemand, Hein. Zelfs de
overheid niet en al helemaal D66 niet.

En dat wil zich nog wel voorstaan een fatsoenlijke partij te
zijn. Wat onfatsoenlijk!

En konden jij en ik nu maar vertellen. "je paps was een
held", "echt waar'. Maar jij en ik weten dat het te danken
was aan een lafhartig besluit (a tough decission, at the
Oval Office, and not in some European city) en (waar D66
kennelijk met graagte instapte en deel van uitmaakte) met al
even onthutsende motiveringen (en de ene leugen na de andere
leugen) om naar dat Irak te gaan.

Ach ach en dan hebben we het nog niet eens gehad over al die
kinderen in Irak zelf, Hein. Die hun paps kwijt zijn, omdat
ze eindelijk bevrijdt, maar niet onder een andere dictator
willen leven. Niet opnieuw!!! .. en dat noemt zich
bevrijders .. *zucht* :(

Het is en blijft een triest verhaal, Hein.
Ik laat het staan, want je kunt het niet vaak genoeg lezen.
En telkens vormen andere gedachten de achtergond bij dit
aangrijpende verslag. Maar nooit meer wordt het iets waar ze
beiden van zullen zien genieten of zelfs maar met trots op
terug kunnen kijken. Zelfs in de hemel niet zo die al bestaat.