AOW-spaarfonds

Ger gmw.arts at HOME.NL
Tue Oct 5 15:16:17 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Het AOW spaarfonds?

Van Flip de Kam uit NRC handelsblad

Op de begroting van minister De Geus van Sociale Zaken en Werkgelegenheid voor 2004 prijkt een omvangrijke post. Het gaat om de storting van 2,6 miljard euro in het zogeheten AOW Spaarfonds. Er wordt echter niets gestort. Het gaat slechts om een boeking op papier. Dit jaar wordt ook nog eens 0,8 miljard euro rente bijgeschreven. Opnieuw een papieren transactie. Eind 2004 staat het in 1997 in het leven geroepen AOW Spaarfonds al voor 20 miljard euro in de boeken. De ambtenaren van minister De Geus verwachten dat dit bedrag in 2020 zal zijn aangegroeid tot 126 miljard euro. Dit bedrag is bestemd voor gedeeltelijke financiering van de AOW-uitkeringen na 2020.
Maar er zit geen geld in het Spaarfonds, want dat is er nooit in gestopt. Het is slechts een vordering van de overheid op zichzelf, net als bij de loze spaarrekening van de particulier. .....

Hahaha, ik heb ook een spaarrekening. Ik had in het verleden wel een miljoen kunnen sparen. Ik mag mezelf dus negatief miljonair noemen. Ik vorder dit bedrag van mezelf.
Hoe worden we belazerd, het wordt met de dag erger?

Ger