Correctie arbeidsuren/jaar

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Mon Oct 4 21:34:26 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk Vreekamp wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Dat cijfers relatief zijn, Bert, heb ik al eerder in een reactie
> gesteld. Dat is niet nieuw. Nieuw zou het zijn als jij, die de huidige
> coalitie steunt, telkens wanneer een minister zoals Zalm een de "lage
> (of: neerwaartse) arbeidsprocutiviteit" of het te "geringe aantal
> arbeidsuren" als argument aandraagt  luidkeels gaat roepen dat Zalm c.s.
> onzin uitkramen.

? *De rol* van de volksvertegenwoordiger. "Effe checken !!"
? :)

> Overigens vond ik het optreden van Brinkhorst in tv-Buitenhof zwak en
> arrogant,

Eens. Probeerde meer dan eens ons allen wijs te maken dat er
veel geld (wat mij helemaal niet intresseert) gaat naar de
'kenniseconomie'. Die overigens eerder een beeld oproept van
een bestaande bodenmloze put, dan dat er een inspiratie of
een beeld vban enige richting ontstaat.

Er gaat maar erg weinig eland uit van dat zgn. streven naar
een kenniseconomie.

> dat van Bomhoff en Wijffels sterk want bij wijlen helder en
> nieuw.

Het bood in elk geval perspectief op 'iets'.

> Wat zou D66 eigenlijk nog verliezen als ze uit de regering stapt?

Niet veel. Beter ten halve gekeert dan ten hele gedwaald.

Kan het gezichtsverlies - dat volledige dreigt te worden -
mogelijk enigsinds beperken. Dus, eigenlijk alleen maar
winnen bij het uit de coalitie stappen. Bittere pil, mislukt
experiment. Maar wel weer kansen de democratie in ere te
herstellen door voor altijd afscheid te nemen van de -
zieltogende - machtspolitiek.

Duidelijk is inmiddels hoe gecorrumpeerde machtpolitiek tot
vlak voor de oplossing tevens ook de basis wegslaat voor het
vertrouwen dat nu eenmaal nodig is. Want of het nu gaat om
een mogelijke coalitie met de PvdA, opgeblazen vanwege een
oncontroleerdbare 'chemie', of diezelfde arogantie die we nu
zien en zagen in de onderhandelingen met de (vak)bonden, het
eindigd op doodspoor en ingraven in de (gedwongen betrokken)
stellingen.

Henk Elegeert