De Graaf vrouwenhater: het artikel

Mon Oct 4 12:57:31 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Het is het algemene bezwaar ook van de liberale VVD tegen een (gemengd)
districtenstelsel, waarPvdA en CDA liever zoveel mogelijk daarvoor gaan,
meer kleine districten en geen representatief stelsel zonder kiesdrempel
(volledig vrije keuze uit kandidaten per lijst zonder de huidige
manipulatieve effecten vanuit partijclans).
Ik zou willen dat Thom open stond voor het voorstel van de VVD van het
huidige lijstenstelsel zonder districten maar met afschaffing van de
partijclans bevoordelende kiesdrempel per kandidaat, die wordt in een
gemengd districtenstelsel feitelijk ook afgeschaft of in absolute zin
verlaagd, maar dan onnodig met hetone gets all effect.