80% kiezers tegen

Bart Meerdink bm_web at XS4ALL.NL
Fri Oct 1 18:46:02 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk Vreekamp wrote:
> Bart,
> Tevredenheidsonderzoek en populariteitspolls zijn immer wat te
> relativeren. Maar jij gaat er zo fel op in dat ik vermoed dat je erg
> tevreden bent met Balkenende-2.

Ondanks dat ik altijd (en hieronder ook ondubbelzinnig) iets anders heb
laten weten? Ik wil geen kabinet van krentenwegers en mensen die van een
gebrek aan enige visie hun beroep hebben gemaakt.

Mijn probleem is dat de oppositie ook aan het krentenwegen is, vanuit de
tegengestelde bedoelingen, met als gevolg dat naar mijn idee de hele
discussie waar zoveel kabaal over gemaakt wordt alleen maar gewroet in
de marge is. Het centrale probleem blijft liggen, van hoe we maximale
flexibiliteit en ondernemingslust en idealisme in de plaats stellen van
verkrampte hang naar zekerheid, remmende regeltjeszucht en onproductief
vergaderen en papierwerk.

> Dat na Balkenende-2 ook de PvdA een probleem vormt voor de kiezer lijkt
> me duidelijk. Bos propageert eigenlijk geen alternatief op het huidige
> (sociaal-)economische beleid en dat biedt hem ruimte om na verkiezing
> hetzelfde te doen als Balkje.
>
> Wat mij betreft: Balk weg en Bos weg!

Daar ben ik het helemaal mee eens.

Maar wie dan? Zalm overduidelijk niet (hebben we net gezien). Waar zie
je iemand van echt formaat, of zelfs maar potentieel formaat?

Wie heeft er kandidaten?

Bart Meerdink