80% kiezers tegen

Bart Meerdink bm_web at XS4ALL.NL
Fri Oct 1 00:13:01 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Tjerk Jouwstra wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Bart,
>
> Even ter correctie:

>                            ^^^^^^

Slordig, slordig, ik houd te veel van lijstjes, na twee namen kan ik
niet ophouden. Overigens, ter compensatie voor het CDA, Joop Wijn
(st.secr. Fin) maakt wel een goede indruk op me. (ik zal me maar niet
wagen aan een lijstje van wie me nog meer niet zinnen in dit kabinet :-)

> [...]
> vaak te vinden in de Waldhorn, net als ik in mijn studententijd).
>
> Ook ik maak me geen illusie, dat met PvdA-CDA en wellicht D66 het allemaal
> beter zou zijn, of dat D66 zich herkenbaarder zou kunnen profileren. Met hoe
> we dat nu doen en wat we ermee voor ekaar kunnen krijgen is denk ik voor ons
> zelfs beter dan als 5e oppositiepartij tegen een kleinrechts of onleefbaar
> kabinet. Maar goed, dat was waarschijnlijk al gesneuveld, en pas bij het
> verwerpen van de democratiseringsvoorstellen (voorjaar 2005) van De Graaf

Zou best kunnen. Toch denk niet ik dat CDA en VVD zin hebben om dan al
de coalitie op te breken. Ik kan me voorstellen dat ze in ieder geval
even willen wachten tot het gebrek aan substantie van wat vakbond en
oppositie schreeuwen wat meer doordringt.